Řešení spočívá v doplnění čísel (0-9) místo písmen v naznačené číselné operaci tak, aby byl správný výsledek zapsaných početních úkonů. Např.: "CACHE - HLEDEJ = TADY"
Přiřazuje písmenům hodnotu podle anglické abecedy.
Princip tohoto šifrování je založen na tom, že každé písmeno zprávy je během šifrování zaměněno za písmeno, které se abecedně nachází o pevně určený počet míst dále
Převody mezi soustavami, konverze formátů, a spousta dalších hrátek s čísly (Egyptská, Babylónská, Čínská, Řecká, Římská, Mayská, Arabská)
Simulátor šifrovacího stroje (německy)
Informace ukryté v metadatech ve fotografiích. Rozměry, souřadnice, datum a čas pořízení, clona, expozice, blesk, komentář, atd.
Informace z obasti geografických informačních systémů. Vyhledávání podle čísel lamp, železničních přejezdů, vodních ploch, atd.
Převod souřadnic; vzdálenost mezi body, adresami, letišti; projekce bodu; atd.
Kakuro je hra podobná sudoku či klasické křížovce, která spočívá v doplňování čísel do prázdných políček.
>> http://amit.metodi.me/oldcode/java/?jar=kakuro&w=725&h=670
Převod dat z kalendáře našeho na mayský
Převod dat z mayského kalendáře (Initial Series) na náš.
Řešením je obrázek složený z jednotlivých "pixelů" {navrhněte lepší popis!}
>> http://amit.metodi.me/oldcode/java/?jar=fillapix&w=680&h=590
Čísla na začátku řádků a sloupců dávají kód obrázku. Číslo udává počet za sebou jdoucích vyplněných čtverečků. Pokud je v jednom řádku nebo sloupci více čísel, je mezi těmito úseky alespoň jedno prázdné políčko.
Mapa veřejných telefonních automatů (budky).
Transpoziční šifra, kdy se text šifruje pomocí mřížky. Použito ve stejnojmeném románu Julese Verna
Message-Digest algorithm. Podle rozsáhlé databáze lze často zjistit původní řetězec z hashe.
Šifrátor/dešifrátor různých variací morseovy abecedy
Převod mezi barevnými modely (RGB, HSL, HTML), Matice, Polynomy, Převod číselných soustav (celá čísla, základna 1-32).
Prevod obrazku na text (i z URL)
Osmisměrka je zábavná hádanka (slovní hlavolam). Jedná se zpravidla o obdélník, ze kterého luštitel vyškrtává slova, která bývají vypsaná nebo namalovaná vedle.
Text, binary, hex, base64,...
Mezi formáty WGS-84, S-1942, S-JSTK. Přepočet úhlových milivteřin na DD:MM:SS.S.
Podporuje: UPC-A, UPC-E, EAN-8, EAN-13, Code 39, Code 128, QR Code, Data Matrix, PDF 417 a ITF
Podporuje: UPC-A, UPC-E, EAN-8, EAN-13, Code 39, Code 93, Code 128, ITF, Codabar, RSS-14 (all variants), RSS Expanded (most variants), QR Code, Data Matrix, Aztec ('beta' quality), PDF 417 ('alpha' quality)
Překlad textu do pípání a la R2D2 (naopak nic neexistuje, dá se to odtipovat v audacity ;P)
Affine, Atbash, Base64, Bifid, Caesar, ROT13, Cryptogram, Gronsfeld, Morse, Playfair, Railfence, Substitution, Vinegere, Crypto solver, Frequency manipulator
Sudoku, které obsahuje nečtvercové oblasti a další doplňující podmínky pro vztahy mezi čísly.
>> http://homepage3.nifty.com/funahashi/game/game676eng.html
Velmi pěkně a přehledně udělaný online solver pro spoustu různých typů sudoku.
Cílem hry je doplnit chybějící čísla 1 až 9 v předem dané předvyplněné tabulce 9×9 polí tak, aby platilo, že v každé řadě, v každém sloupci a v každém z devíti čtverců byla použita vždy všechna čísla 1-9.
>> http://amit.metodi.me/oldcode/java/?jar=sudoku&w=653&h=508
Hledání stejných obrázků na internetu - upload i podle url obrázku
Nejrůznější vrstvy map (Turistické trasy, Cykloturistické trasy, In-Line bruslařské trasy, Jezdecké trasy, Lodní doprava, Naučné stezky, Trasy letního vláčku, Vodácké řeky a potoky, Zimní běžecké trasy, Počasí, Kvalita koupání, Dopravní informace, ...)
>> http://www.tourmapy.cz/?lang=cs#lang=cs@e=mapy@tab=hledani@mt=normal
Vigenerova šifra je rozšíření původní Albertiho šifry. Umožňuje použít až 26 šifrových abeced, čímž drasticky snižuje pravděpodobnost prolomení šifry.